пʼятниця, 13 грудня 2019 р.

Людмила Кірішко, методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
Тетяна Бражнікова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».



Поради для вчителів, асистентів учителів, корекційних педагогів,
які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами
в умовах закладів загальної середньої освіти 
1. Вчитель інклюзивного навчання, асистент вчителя повинен знати причини відставання дітей з особливими освітніми потребами, усвідомлювати необхідність у процесі формування знань і вмінь, опиратися на менш ушкоджені або збережені ланки їхньої особистості, вміти одночасно і допомагати, і вимагати, бути лагідним і рішучим, фіксувати увагу не на промахах і помилках, а на досягненнях, проявляти оптимізм і підтримувати віру у можливості дитини.
2. Педагог повинен підходити до учня з позиції позитивного ставлення, щоб дитина навчилася сприймати свою ваду як одну із своїх якостей, що виокремлює її з-посеред інших, і не більше того.
3. Сприяти просуванню психічного розвитку дитини через їхню особистісну діяльність та співпрацю із дорослими.
4. Навчання має носити практичну спрямованість через доступну дитині діяльність (предметну, ігрову, комунікативну, трудову), що дозволяє забезпечити можливість використання та закріплення навичок, що роблять їх власним досвідом дитини, формують в неї вміння адаптуватися до соціального середовища.
5. Види допомоги, які надаються кожній дитині повинні носити індивідуальний характер.
6. Педагог повинен підходити до учня з позиції позитивного ставлення, щоб дитина навчилася сприймати свою ваду як одну із своїх якостей, що виокремлює її з-посеред інших, і не більше того.
7. Педагогові варто частіше зустрічатися із батьками дитини, інформуючи їх, як про успіхи, так і про труднощі.
8. Сприяти соціальному розвитку дітей застосовуючи такі стратегії роботи:
- дотримання усталеного розпорядку дня, постійного плану дій;
- сприяння залучанню дітей до груп;
- зосередження уваги на зусилля, а не на результат;
- навчання дітей співчувати і допомагати іншим;
- використання позитивного підкріплення;
-навчання дітей відповідальності.
9. Для успішного залучення дітей із особливими освітніми потребами необхідне позитивне ставлення до цього процесу педагогічного колективу, ефективна взаємодія вчителів з іншими фахівцями і відповідними організаціями з дотриманням таких принципів:
- відверто обговорюйте відмінності дітей;
- плануйте заняття так, щоб була можливість проводити оцінювання та індивідуалізоване навчання кожного учня;
- надавайте дітям змогу діяти самостійно;
- заохочуйте колективні види діяльності, щоб сприяти соціальному розвитку усіх дітей;
- створіть у дитячому колективі атмосферу доброзичливості, справедливості й терпимості;
- надавайте індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлюйте дітей з особливими потребами від основної групи дітей;
- намагайтеся наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини;
- співпрацюйте з логопедом, психологом, лікарями в одній команді.
10. Вчитель має використовувати сучасні ефективні педагогічна підходи: зокрема: збирати щонайбільше відомостей про дітей, створювати можливості для практичного навчання, враховувати сильні риси і потреби кожного, спостерігати, оцінювати і планувати навчання дитини, працювати спільно із іншими членами колективу.

Немає коментарів:

Дописати коментар