МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ




Дистанційне навчання дітей з ООП в умовах карантину


ПРОГРАМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

Є багато є освітніх програм, де вже є корекційні завдання, різні заняття, відеоуроки. Ми беремо не весь відеоурок, а потрібну тему й обрізаємо саме те завдання у відеоуроці, яке вважаємо доцільним для дитини з ООП.
  • LearningApps.org
  • Childdevelop.com.ua
  • www.pedpresa.ua/vu
  • www.erudyt.net
  • www.osvita-omr.gov.ua
  • ua.mozaweb.com
  • www.ranok.com.ua
  • Prometheus.org.ua
  • Beclever.cc (багато завдань, особливо для початкової ланки)
  • Special-education-degree.net (є 12 програм для дітей з ООП, але тільки англійською мовою)
  • Pecs.in.ua (можна завантажувати рecs для дітей з аутизмом, роздруковувати їх, або перемальовувати)
  • Edugames.rozumniki.ua
  • Sensoria.in.ua (інтернет-магазин, де продають сенсорні обладнання для розвантаження дітей, і для їхнього заспокоєння; деяке обладнання можна зробити самостійно або порекомендувати батькам)
  • Dyvogra.com.uk (інтернет-магазин, у якому можна придбати картки візуальної підтримки навчання або завантажити електронні версії й роздрукувати)


Тонкощі інклюзивного навчання. Відповідає керівниця директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН. Частина 3

Тонкощі інклюзивного навчання. Відповідає керівниця директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН. Частина 2

Тонкощі інклюзивного навчання. Відповідає керівниця директорату інклюзивної і позашкільної освіти МОН. Частина 1

Готуєтесь до роботи в інклюзивному класі? Декілька порад для вас!




Профіль інклюзивних учителів: що вони мають знати та вміти




Дитина з аутизмом у закладі освіти

Видання присвячено такій нагальній темі, як створення відповідних умов для забезпечення права на освіту дітей з розладами аутистичного спектра в дошкільних і загальноосвітніх закладах України. З огляду на сучасні підходи, визначені міжнародною науково-практичною спільнотою, розкрито специфіку розвитку дітей з аутизмом і ресурси освітнього середовища.



У методичних рекомендаціях описані особливості психічного та фізичного розвитку дітей із синдромом Дауна. Презентовано відповіді на запитання, які найчастіше виникають у батьків дітей із синдромом Дауна та пересічних людей. Проаналізовано сучасні ефективні методики розвивальної роботи з дітьми із синдромом Дауна.

Гіперактивна дитина у класі. Стратегії реагування та організація навчального середовища
У методичних рекомендаціях висвітлено сучасне бачення проблеми гіперактивності з дефіцитом уваги в дітей і методи організації їх психолого-педагогічного супроводу. Методичні рекомендації адресовано фахівцям дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, студентам, науковцям і практикам, батькам дітей з ГРДУ.



Людмила Кірішко, методист обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
Тетяна Бражнікова, методист ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».



Поради для вчителів, асистентів учителів, корекційних педагогів,
які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами
в умовах закладів загальної середньої освіти 
1. Вчитель інклюзивного навчання, асистент вчителя повинен знати причини відставання дітей з особливими освітніми потребами, усвідомлювати необхідність у процесі формування знань і вмінь, опиратися на менш ушкоджені або збережені ланки їхньої особистості, вміти одночасно і допомагати, і вимагати, бути лагідним і рішучим, фіксувати увагу не на промахах і помилках, а на досягненнях, проявляти оптимізм і підтримувати віру у можливості дитини.
2. Педагог повинен підходити до учня з позиції позитивного ставлення, щоб дитина навчилася сприймати свою ваду як одну із своїх якостей, що виокремлює її з-посеред інших, і не більше того.
3. Сприяти просуванню психічного розвитку дитини через їхню особистісну діяльність та співпрацю із дорослими.
4. Навчання має носити практичну спрямованість через доступну дитині діяльність (предметну, ігрову, комунікативну, трудову), що дозволяє забезпечити можливість використання та закріплення навичок, що роблять їх власним досвідом дитини, формують в неї вміння адаптуватися до соціального середовища.
5. Види допомоги, які надаються кожній дитині повинні носити індивідуальний характер.
6. Педагог повинен підходити до учня з позиції позитивного ставлення, щоб дитина навчилася сприймати свою ваду як одну із своїх якостей, що виокремлює її з-посеред інших, і не більше того.
7. Педагогові варто частіше зустрічатися із батьками дитини, інформуючи їх, як про успіхи, так і про труднощі.
8. Сприяти соціальному розвитку дітей застосовуючи такі стратегії роботи:
- дотримання усталеного розпорядку дня, постійного плану дій;
- сприяння залучанню дітей до груп;
- зосередження уваги на зусилля, а не на результат;
- навчання дітей співчувати і допомагати іншим;
- використання позитивного підкріплення;
-навчання дітей відповідальності.
9. Для успішного залучення дітей із особливими освітніми потребами необхідне позитивне ставлення до цього процесу педагогічного колективу, ефективна взаємодія вчителів з іншими фахівцями і відповідними організаціями з дотриманням таких принципів:
- відверто обговорюйте відмінності дітей;
- плануйте заняття так, щоб була можливість проводити оцінювання та індивідуалізоване навчання кожного учня;
- надавайте дітям змогу діяти самостійно;
- заохочуйте колективні види діяльності, щоб сприяти соціальному розвитку усіх дітей;
- створіть у дитячому колективі атмосферу доброзичливості, справедливості й терпимості;
- надавайте індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлюйте дітей з особливими потребами від основної групи дітей;
- намагайтеся наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини;
- співпрацюйте з логопедом, психологом, лікарями в одній команді.
10. Вчитель має використовувати сучасні ефективні педагогічна підходи: зокрема: збирати щонайбільше відомостей про дітей, створювати можливості для практичного навчання, враховувати сильні риси і потреби кожного, спостерігати, оцінювати і планувати навчання дитини, працювати спільно із іншими членами колективу.

Організація інклюзивного навчання на основі особистісно-орієнтованих методів з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини

Актуальні питання навчання дітей з особливими освітніми потребами у закладі загальної середньої освіти

Методичні рекомендації щодо розроблення та запровадження ІПР дитини в класі з інклюзивним навчанням

Інструктивно методичні матеріали щодо підготовки підручників і посібників для дітей з особливими освітніми потребами

Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020н.р

Організація освітнього процесу в інклюзивних групах/класах (2018/2019 навчальний рік)

Методичний посібник при складанні ІПР (Всеукраїнський фонд "Крок за кроком")

Методичні рекомендації при складанні ІПР ( Всеукраїнський фонд "Крок за кроком")

Методичні рекомендації щодо розроблення та запровадження ІРП в класі з інклюзивним навчанням

ПОРАДИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ З ДІТЬМИ З ЛЕГКОЮ РОЗУМОВОЮ ВІДСТАЛІСТЮ ЗА ІНДИВІДУАЛЬНИМ ПЛАНОМ НА ДОМУ

Спільне викладання в інклюзивному класів


Сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами


Методичні рекомендації щодо заповнення індивідуальної програми розвитку на учня з особливими освітніми потребами


Інклюзивна освіта від А до Я


Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання

СТРАТЕГІЇ ВИКЛАДАННЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Методичні рекомендації щодо виявлення і подолання труднощів опанування навички читання в учнів загальноосвітніх навчальних закладів

Методичний посібник “Інноваційні підходи до навчально-виховного процесу та соціалізації дітей з особливими потребами в умовах спеціальної школи-інтернату” (створений авторським колективом Черкаської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів ЧОР № 3 ).

Немає коментарів:

Дописати коментар